دررفتگی زانو ، علائم و روش های درمان

سوزن خشک و فواید آن
دی ۱۱, ۱۳۹۷
دررفتگی زانو

دررفتگی زانو یکی از آسیب های مفصل زانو است که اغلب در حین ورزش و فعالیت های بدنی شدید رخ می دهد.

دررفتگی زانو اغلب در اثر وارد شدن نیروی بسیار زیادی به مفصل زانو و پاره شدن رباط های متقاطع و طرفی رخ می دهد.

با پاره شدن این رباط ها زانو مهارهای اصلی خود را از دست داده و در میرود.

این نیروی زیاد اغلب در حین حوادث ورزشی و یا حوادث ناگهانی مانند تصائفات رانندگی رخ می دهد.

درد ممکن است بلافاصله بعد از آسیب ایجاد شود و یا چند ساعت پس از آسیب دیده شود.

دررفتگی مفصل زانو عارضه ای شایع نیست ولی در صورت بروز نیازمند درمان با اقدامات درمانی مناسب همچون فیزیوتراپی است تا احتمال آسیب دیدگی مجدد و عوارض ناشی از دررفتگی زانو به حداقل برسد.

پزشک متخصص برای تشخیص دررفتگی مفصل زانو علاوه بر معاینه فیزیکی از روش های تشخیصی دیگری همچون رادیوگرافی و عکس برداری استفاده می کند و بر اساس شدت عارضه راهکارهای درمانی مناسب را ارائه می دهد.

فیزیوتراپی یکی از راهکارهای موثر در درمان و توانبخشی این عارضه است که نقش موثری در تسریع بهبودی دارد.

علائم دررفتگی زانو

• زانودرد
  • تشدید درد هنگام حرکت دادن زانو
  • ناتوانی در راه رفتن و حفظ تعادل
  • ناتوانی در تحمل وزن برروی زانو
  • تغییر شکل و دفورمیتی مفصل زانو
  • جابجایی کشکک زانو
  • تورم و خونمردگی در محل آسیب

درمان دررفتگی زانو

در رفتگی زانو باید در کترین زمان ممکن تحت درمان قرار بگیرد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دررفتگی به حداقل برسد.

جااندازی مفصل دررفته اولین اقدام درمانی است که نیازمند اعمال نیرو بروری مفصل است و در صورتی که درد آن برای بیمار قابل تحمل نباش با استفاده از بی حسی و یا بیهموشی انجام می گیرد.

در مواردی که برخی بافت های زانو در بین قطعات جابجا شده قرار گرفته باشند عمل جراحی برای ترمیم آسیب ایجاد شده انجام می گیرد.

پس از جااندازی زانو انجام تمرینات فیزیوتراپی که متخصص فیزیوتراپیست تجویز می کند برای بهبود شرایط طانو و تسریع بهبودی ضروری است.

با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی نور در شهرستان لنگرود می توانید از خدمات تخصصی فیزیوتراپی برای درمان دررفتگی زانو بهره مند شوید.

کلینیک فیزیوتراپی نور در استان گیلان شهرستان لنگرود با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات فیزیوتراپی خدمات درمانی را به مراجعان محترم ارائه می دهد.

تلفن های تماس : ۰۳۱۴۲۵۵۱۲۴۵ – ۰۹۱۱۴۵۵۳۳۱۴

کلمات مرتبط :

کلینیک فیزیوتراپی در لنگرود – فیزیوتراپی در لنگرود – درمان زانودرد – درمان دررفتگی زانو